» Vampyrtänder- Japaner älskar

Här börjar vi då med en ny liten inlägg. Det handlar om små egenheter i den moderna japanska kulturen som jag inte tror finns någon annanstans, alternativt har sina rötter i Japan varefter det har spritts vidare tror jag.

Relativt många japaner, kanske framför allt kvinnor, har tänder som liksom vuxit fram där de normalt inte gör det. Ofta i övre tandradens främre del, där det ovanför den normala tandraden sticker ut ett par tänder. Det blir lite Twillight över det hela. Detta är då, intressant nog, inte ansett vara ett problem.  Det anses tvärtom ge personlighet åt damen och dessutom förstärker det hennes "gullighet". Jag läste att det är faktiskt mycket eftertraktat att det idag finns salonger som installerar falska vampyrtänder ? Kan ni tänka er?. Jag tycker Japaner har blivit konstiga eller de har alltid varit konstiga med alla onödiga saker. För jag själv vill ta bort mina vampyrtänder.

 


ZTCJ
12 December, 2013 - 17:35 / BLOGG: http://ztcj.blogg.se/

Men dom har väldigt mycket skumma saker för sig där borta, så detta förvånar ju knappt ;)

Bujin Erdene
12 December, 2013 - 17:35

HAha aa men jag blev såå förvånad när jag själv vill ta bort mina varg- vampyr tänder. ;) :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback