» Kocken Bujin

Nu var det så att jag lagade mat idag ♥
Och när jag lagar nåt blir den alltid lite men väldigt gott!!
Det viktigaste ingredienserna var :
Och Walla...
 
 RIS:
●Koka nu ris ( Du vet väl hur man kokar ris? )
 
TAI KÖTT: 
●Nötkött ( hur mycket mat vill ni ha? ta det som behövs )
● Lök ( hur mycket kött ska du ta? ta det som behövs )
●Olja ( ta det som behövs men max: 3 tsk . Ska hällas i stekpannan )
●Salt o peppar ( du smaksätter själv )
●TAI krydda ( Tikka massali )
● Allkrydda (Vegeta)
●Potatismjöl ( 2 msk )
●Köttbuljong ( 1st)
●Honung ( 1 tsk)
●Vitlök/ kryddor ( 1 nypa )
Och massa saker som du kan smaksätta med men om du vill ha en egen smak borde du nog inte blanda för många olika sorter.
 
1 Skär köttet och alla andra saker som borde skäras.
2 Värm oljan och häll i lite Tai krydda med löken.(blanda)
3 Stek köttet i ca en kvart och häll i vatten så att den kokar lite.
4 Se till att köttet är mjukt och klar efter kokningen.
5 Blanda potatismjölet med lite vatten och häll i köttet.
Häll all ingredienser som är kvar och låt det stå i ca 5 min.
 
MOROTS SALLAD: 
●Morot 4-5 st 
●Caroli Majonäs 5-6 stora msk
 
1. Skala moroten och gör som på bilden.
2. Blanda majonäsen med moroten.
 
RISEN:
Forma risen med olika former som ni vill ha det. 
 
SÅSEN: 
●Margarin 25g 
●Mjöl 3 msk 
●Mjölk ( blandar in själv, hur tjockt sås vill ni ha det ? )
 
Jag kanske inte är världsmästare på att skriva om recept och sånt.
Det kanske är för att jag inte mätte mina ingredienser innan jag lagade de , men jag gör ju saker utan att mäta för jag lagar med känslan. Tack för att du läste ♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback