» Taaandvääärk

Hej jag kanske bloggar lite sent men många har säkert undrat vfr jag inte kom till skolan idag.
Jag var hos tandläkaren , och ni undrar säkert vfr jag inte kom efter tandläkaren.
Jo så här var det.
 
När klockan var 09:30 , var jag hos tandläkaren och skulle beställa tid.
Men eftersom det inte fanns några timmar fick jag vänta i väntrummet i några timmar och satt där tills en läkare blev ledig.
Hon ropade upp mig och jag satt redan på stolen.
Hon tog foton på mina tänder och blev lite upprörd.
-Vfr kom du inte 2010 , när vi hade beställt tid till dig ?
 
Jag hade avbokat den tiden för jag hann ientligen inte .
O efteråt så hade jag glömt bort att jag skulle till tandläkaren. 
 
Eftersom jag inte kom 2010, har tanden blivit infekterat.
Den hade liksom blivit en lätte  stor infektion i tanköttet osv.
 
Men kl 09:40 började hon öppna tanden och såg hur illa det var.
Hon fortsatte att borra i tanden och det gick nog några timmar.
Efteråt fick jag en annan tid igen kl 13.
 
Hon borrade och borrade och och borrade.
 
Efteråt fick jag en annan tid igen kl 15:30.
 
Hon täppe igen hålet .
Hela tanden hade infekterats och jag hade gått med infekterat tand i 3 år.
Men hon blev inte klar än , hon sa att hon skulle ringa till min läkare imorgon och  beställa tid hos henne kanske i juni.
Mina tårar kom direkt ner för mina kinder och jag sa att jag inte kunde vänta så länge.
Det var riktiga tårar som kommer när något gör ont och då menar jag väldigt ont.
Hela min kind blev svullet efter alla sprutor och jag kunde inte riktigt gråta som jg brukade göra ,grät sosom en gris som hållde på att drunkna.
Hon kramade mig och gav en akut tid hos sig själv nu på torsdag kl 13.
Jag blev bättre och tackade henne.
 
Det var bra det , jag behövde verkligen en akut tid.
 
Nu har jag ganska ontoch undrar om jag kan klara mig tills på torsdag. 
Kommer nog svimma snart om jag inte tar Ipren.
Tablettna tog slut idag och måste köpa imorgon. 
Hoppas jag klarar natten utan tabletter och gråtande. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback